Sunt tanara, nu vesnica.

Nu sunt insetata de metafore si nici nu caut conexiuri si intelesuri acolo unde nu sunt. Totusi azi (ieri) am terminat un puzzle. Piesele: cuvinte, ganduri. Ale mele, ale lui, ale unora. Cuvinte din cantece. Cuvinte aruncate de “trecatori prin viata”. Amintiri. Teorii vechi. Teorii noi. (prea multa teorie, si totusi la grupa pregatitoare la capitolul “viata”). Eu.

Si n-a fost greu deloc. A durat 25 ani (desii pe primii 20 nu i-as numara). Lucrurile se leaga acum. Si pot privi in ansamblu, de deasupra. Nu, nu-mi place ce vad. Dar nu o zic nici cu amar nici cu tragedie. E chiar liniste. Inspaimantator de multa liniste. E ca un final dupa care stii sigur ca va urma un inceput. Nu stii cand, dar conteaza?

Imi plac inceputurile. Entuziasmul lor, viata pe care o starnesc in tine, speranta…Poate de asta imi place atat de mult primavara, desi abia acum realizez ca ea imi aduce aceeasi succesiune de moarte-viata-moarte, aceleasi culori. Nimic nou in esenta.

Poate de asta nu prea am dus mai nimic important pana la capat. Dupa ce trecea “vraja”, uitam de ce alerg in halul ala. Incetineam: intai alergam usor, apoi trensformam totul intr-un “mers la pas”, apoi STOP. Nici macar nu mai stiam de ce o apucasem intr-acolo.Nici macar nu mai stiam ce e la capatul drumului. Si destinatia si drumul sfarseau ca o harta mototolita la un colt de drum.

Cunoasteti sigur sentimentul. E la fel ca atunci cand iti cumperi un lucru nou. Primele zile esti innebunit. Apoi in cateva luni tanjesti dupa altceva ce ti-a luat sufletul, ti-a succit gatul.

Dar ce faci cand viata ta e construita doar de mere muscate o singura data sau de doua ori, apoi cladite in fata ta?…din inceputuri si abandonuri.

Unele pot fi curatate. Altele TREBUIE aruncate.

De asta m-am trezit la ora asta. M-a trezit mirosul ‘merelor stricate’. Nu mai pot trai asa. Imi fac mie rau. Fac celor din jur rau.

Inceputul care “va incepe” va fi afara din mlastina. Atat pot spune deocamdata. Nu mai fac promisiuni de care sa nu ma tin.

Nu mai musc din mere verzi.

To be continued…

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu